Mdundo har netop offentliggjort en strategi update, som dels giver en guidance for 2022/23 og dels giver målsætninger for 2025. For regnskabsåret 2022/23 forventes 25 mio. månedlige aktive brugere (MAU) og en vækst i omsætningen til niveauet DKK 13-16 mio. For 2025 venter Mdundo 50 mio. månedlige aktive brugere og positivt EBITDA. Mdundo har allerede leveret en stærk fremgang i MAU i indeværende regnskabsår 2021/22 og var fornyeligt i stand til at opjustere forventninger til MAU fra 18 mio. til 19-20 mio.
MAU siger noget om produktet er relevant og viser, i hvilken udstrækning produktet bliver brugt. MAU anvendes også af de øvrige musiktjenester, og vækst i MAU’er indikerer således, at selskabet har tilfredse brugere. Det er derfor en væsentlig kurstrigger som en afgørende del af vores investeringscase her
Mere konkret ønsker Mdundo, at:
- Øge fokus på at skabe værdi pr. bruger igennem betalte teleselskabsprodukter
- Fokusere dybere på de fem største musikmarkeder i Afrika syd for Sahara: Kenya, Tanzania, Nigeria, Ghana og Sydafrika. De fem lande tegner sig for en samlet befolkning på 410 millioner mennesker (30% af Afrikas befolkning).
- Fortsætte det stærke fokus på masse-markedet i Afrika. Fra 2020 til 2025 forventes mobilinternetabonnenterne at vokse med en gennemsnitlig vækstrate på 9,3% p.a. og nå næsten 500 millioner internetabonnenter.
- Fortsætte sit fokus på lokalt relevant indhold, formater og kanaler.
Se også: Mdundo overrasker og opjusterer på afgørende kurstrigger
Se vores CEO interview omkring strategi updaten her
Vi havde fornøjelsen af sammen med CEO Martin Møller Nielsen, at stille skarpt på indholdet af strategi updaten. Se interviewet og hør bl.a. hvilke drivere, som ligger bag de fortsatte vækst forventninger, hvordan selskabet adressere musikindholdet og relativ værdiansættelse til peers. Et kig på de nærmeste peers viser, at de har en markant højere værdi per bruger end Mdundo, hvilket også indikerer, at selskabet, ud fra en relativ betragtning, burde have en højere værdiansættelse.