Mdundo overrasker positivt og opjusterer på afgørende kurstrigger

[Mdundo.co : Aktiekurs DKK 7,40] Den afrikanske musiktjeneste Mdundo har netop offentliggjort sin regnskabsmeddelelse for Q3’2021/2022. Mdundo leverer på afgørende kurstrigger ved at nå 17 mio. månedlige aktive brugere (MAU), hvorved der opjusteres for forventningerne til MAU, som nu lyder på 19-20 mio. ved udgangen af regnskabsåret 2021/2022 i juni måned i år mod tidligere 18 mio.

MAU siger noget om produktet er relevant og viser, i hvilken udstrækning produktet bliver brugt. MAU anvendes også af de øvrige musiktjenester, og vækst i MAU’er indikerer således, at selskabet har tilfredse brugere. Det er derfor en væsentlig kurstrigger som en afgørende del af vores investeringscase her

Mdundo leverer således en vækst i MAU på 140% fra tredje kvartal 2021 (7,1 mio.) til udgangen af tredje kvartal 2022 (17 mio.). Den stærke vækst er fokuseret omkring Mdundos hovedmarkeder og i Nigeria, Kenya og Sydafrika er antallet af månedlige aktive brugere vokset med over 300% fra tredje kvartal 2021 til tredje kvartal 2022.

Men hensyn til guidance forventer Mdundo nu en EBITDA på minus 8-9 mio. (mod tidligere minus 10-11 mio.). Dette skyldes hovedsageligt lavere marketingomkostninger end forventet, hvilket kombineret med en opjustering af forventede antal månedlige aktive brugere anses som stærkt. Ligeledes justeres forventningerne til selskabets omsætning i regnskabsåret 2021/22 til DKK 7,0 – 8,0 mio. mod tidligere forventning på DKK 9-10 mio. Dette skyldes hovedsageligt et svagere 3. kvartal på direkte reklamesalg, mens salg via reklamenetværk fortsætter i en positiv udvikling og nåede i marts et niveau svarende DKK 500.000, svarende til DKK 6 mio. på årsbasis såfremt niveauet fastholdes. ÅTD har salg via reklamenetværk udgjort 38% af omsætningen, direkte B2B reklamesalg 45%, mens abonnementsindtægter via teleselskabsaftaler har udgjort den resterende andel.

Fokus på strategi-update og guidance for 2022/2023 ultimo juni

Næste større event bliver offentliggørelsen af selskabets strategi for 2022-2025, som sammen med guidance for 2022/23 ventes offentliggjort i anden halvdel af juni 2022. Vi vil have stærk fokus på selskabets forventninger til væksten i MAU for det kommende finansår.

Webinar med CEO onsdag den 4/5 kl. 15.00

Tilmeld dig vores webinar her, hvor vi sammen med CEO Martin Nielsen dykker dybere ned i regnskabstallene og kigger nærmere på væksten i MAU.

Se også

Mdundo: Fokus på afgørende kurstrigger i næste uges kvartalsmeddelselse

Mdundo har en lav værdiansættelse i forhold til Peers

Mdundo leverer med sit halvårsresultat igen på afgørende kurstrigger

Forsat høj vækst i antallet af månedlige bruger i december 2021

Mdundo aktiekursudvikling

Printervenlig version af artiklen.

Disclaimer

Mdundo Investeringscase

Ønsker du at modtage et af vores nyhedsbreve? Udfyld venligst formularen nedenunder.

  • Investeringscases – Nyhedsbreve med top aktuelle investeringscases fra de nordiske vækstbørser og life science sektoren, og ugentlige markedsopdateringer..
  • Børsnoteringer – Opdateringer på nye og igangværende børsnoteringer i Skandinavien samt resultaterne af dem. (Nyhedsbrev fra Nyemission.dk)   
  • Nyheder – Nyheder fra og om Kapital Partner, herunder indsigt om kapitalmarkederne og børsnoteringer samt invitation til investormøder og- arrangementer.

*Hvis du ønsker information om vores kommende investeringsforening med fokus på de nordiske vækstbørser, herunder mulighed for at investere, så tilmeld dig nyhedsbrevet Nyheder.





Investornetværk:

Ønsker du at være en del af Kapital Partners investornetværk, hvor du får adgang til investeringer i selskaber og emissioner, samt indbydelse til investorrettede arrangementer
udfyld venligst formularen her.

Se Casen her

Mdundo Investeringscase

Mdundo - Strategi update 2025 Interview

Afspil video

Sensete om Mdundo

Tilmeld Dig Kapital Partners Investeringscases

Investeringscases er udarbejdet af Kapital Partners analyseteam. Vi udarbejder investeringscases på selskabs-, markeds- og sektor-niveau.

Del indlægget på sociale media eller på email. 

LinkedIn
Facebook
Twitter
Email