Mdundo, Afrikas svar på Spotify, har præsenteret sit kvartalsregnskab. Selskabet har indgået en ny aftale med et teleselskab, hvor Mdundo nu har adgang til en kundebase på 324 mio. Ligeledes fortsætter antallet af månedlige aktive brugere med at vokse, og der kan være en opjustering på vej, hvis væksten fortsætter.
Ticker MDUNDO | Kurs: 6,20 DKK | Market Cap.: 63 MDKK | YTD kursudvikling: -3%
Mdundo er en musiktjeneste i lighed med f.eks. Spotify, men alene med fokus på det afrikanske marked syd for Sahara. Mdundo er dansk ledet med operativt hovedkontor i Kenya, men udviklet 100% efter de afrikanske forbrugerønsker og behov. Mdundos streamingprodukt består af en musiktjeneste, optimeret til ustabile internetforbindelser og low-end smartphones, som kan tilgås online via hjemmesiden www.mdundo.com og via en Android app til mobiltelefoner. Mdundo har over 37,8 mio. aktive brugere på både internettet og via appen. Musiktjenesten er tilgængelig for brugere i hele verden, men Mdundo er både aktiv og har sit forretningsmæssige fokus i 15 lande i Afrika syd for Sahara, herunder i Kenya, hvor Mdundo startede i 2013.
37,8 mio. månedlige brugere – opjustering på vej?
Ved udgangen af september opnåede Mdundo 37,8 mio. månedlige aktive brugere (MAU), hvilket er en stigning på 5% kvartal over kvartal eller 29% siden sidste år. Mdundo fastholder forventningerne om 40 mio. i MAU ved udgangen af juni 2025, hvilket virker meget konservativt taget Mdundos historiske vækst i betragtning. Der skal ikke meget til at slå forventningerne, hvilket i så fald vil kaste en opjustering af sig og formentlig give et løft i aktiekursen.
Ny aftale med teleselskab i kvartalet med 1-2 mere på vej.
I kvartalet indgik Mdundo en ny aftale med Globacom Nigeria. Mdundo har nu aftaler med Vodacom, MTN, Airtel mf. der dækker en kundebase på 324 mio. Partnerskaberne med teleselskaberne gør det nemmere for brugerne at abonnere på Mdundos services, hvilket skal booste Mdundos indtægter via højere indtjening pr. bruger. I sidste regnskabsår udgjorde Mdundos indtægter fra betalende brugere 62%, hvilket kan forventes at stige yderligere i takt med, at selskabet får konverteret endnu flere brugere til betalende brugere. Mdundo forventer at indgå yderligere 1-2 partnerskaber, der giver adgang til en endnu større kundebase.
Udfordringer med Google Search ser ud til at være forbi
Mdundo genererer langt størstedelen af deres kunder via Googles søgemaskine. I sidste kvartal oplevede selskabet dog problemer efter en rettighedshaver fejlagtigt fik fjernet en lang række af Mdundos links på Google, hvilket påvirkede selskabets brugergenerering negativt. Mdundo indsendte en klage, og deres links er igen tilbage i Google Search. Ledelsen forventer ikke, at de kortsigtede udfordringer vil få nogen langsigtet indflydelse.
Guidance for 2024/25 fastholdes
- 40 mio. brugere månedlige aktive brugere
- MDKK 15-17 i omsætning svarende til 26-43% vækst
- EBITDA på MDKK -4 til -5 svarende til en forbedring på MDKK 1,4-2,4 ved udgangen af 2024/25 og EBITDA positiv ved udgangen af 2025