Mdundo er en musiktjeneste i lighed med f.eks. Spotify, men alene med fokus på det afrikanske marked syd for Sahara. Mdundo er dansk ledet med operativt hovedkontor i Kenya, men udviklet 100% efter de afrikanske forbrugerønsker og behov.
Selskabet var i indeværende uge aktuel med sit regnskab for 1. halvår 2021/22, hvor der blev leveret fremgang på en afgørende kurs trigger, nemlig stærkt vækst i månedlige aktiver bruger (MAU). Det siger, om produktet er relevant, og viser i hvilken udstrækning produktet bliver brugt. MAU anvendes også af de øvrige musiktjenester, og vækst i MAU’er indikerer således, at selskabet har tilfredse brugere.
Et kig på de nærmeste peers viser, at de har en markant højere værdi per bruger end Mdundo, hvilket også indikerer, at selskabet, ud fra en relativ betragtning, burde have en højere værdiansættelse.
Værdiansættelse af nærmeste peers
Se hele Kapital Partnes investeringscase her: https://kapitalpartner.dk/mdundo/.
Se vores Webinar fra den 7. februar
Vi afholdte tidligere i ugen et webinar med CEO Martin Møller Nielsen, hvor vi dykkede nærmere ned i regnskabet, Se webinaret her: https://www.youtube.com/watch?v=WUh2BXENalo og hør bl.a. CEO’en fortælle hvordan man vil løfte værdien per bruger og hvordan man vil accelerere væksten i H2’2021/22 for at levere på sin guidance for omsætningen. Martin kommer også ind på hvorfor Mdundo vokser forskelligt i syd og vest og uddyber på selskabets cash burn.