Forside > Investeringscases > InterMail

Om InterMail
InterMail er en datadrevet kommunikationsvirksomhed, som hjælper sine kunder med at skabe flere leads, mere salg og gøre kunderne loyale, således at kundernes livstidsværdi øges. InterMail arbejder med kommunikation på alle moderne platforme som Google, Facebook, LinkedIn, Instagram og sikrer, at markedskommunikation på tværs af forskellige digitale og analoge distributionskanaler skaber den største mulige effekt. InterMail kan pga. sit brede udbud af services fungere som virksomhedernes one-stop-shop for markedskommunikation/kunderejsen.
Konkret hjælper InterMail virksomheder med at forbedre deres:
- Leadgenerering (via SoMe, Google Ads, SEO og gamification)
- Kundekommunikation og -relationer (via emails, direct matils, SMS, E-Boks, m.v.)
- Kundeloyalitet (via loyalitetsprogrammer, marketing automation og email marketing)
InterMail har over 500 kunder i Danmark og Sverige, herunder bl.a. Falck, YouSee, Bonnier, SAS, Merceds-Benz, Intersport, Clever etc. InterMail håndterer over 200 millioner dialoger og udsendelser årligt for sine kunder. InterMail er noteret på Nasdaq Copenhagen (Small Cap) med tickerkoden IMAIL.
Kortsigtede kurstriggers:
- Fremgang i indtjeningen i H1 2021-22 (Halvårsrapporten offentliggøres 28. april 2022)
- Aktien er lavt prisfastsat (se investeringscasen), hvis selskabet kan forbedre bundlinjen
- Opjustering af forventningerne eller indsnævring af forventningerne til det høje niveau for omsætning og/eller indtjening for året 2021/22
- InterMail har guidet en omsætning på DKK 110-120 mio. (DKK 106 i 2020/21), EBITDA på DKK 22-28 mio. (DKK 23 i 20220/21) og resultat før skat (EBT) på DKK 2-6 mio. (DKK 4 i 2020/21).
Langsigtede kurstriggers:
- Indikationer af at InterMails strategiplan 2023 nås – at omsætningen øges til DKK 200 mio. fra DKK 106 mio. i 2020/21, og at der år for år (halvår til halvår) genereres overskud.
- Væsentlige og værdigenerende opkøb
- Opkøb er væsentlige for at InterMail kan øge omsætningen af digitalt baserede ydelser samt for at ekspandere geografisk/få et større markedsaftryk i Sverige.
- Forbedret kapitalstruktur og -beredskab (se investeringscasen)
Risici:
- Negativ eller stagneret udvikling i omsætning og/eller indtjening
- Kursen på InterMail aktien er steget i forventning om vækst i omsætning og indtjening. Mangelfuld opfyldelse heraf vil formentlig medføre en negativ kursreaktion.
- Lav likviditet i aktien kan medføre stor kurs volatilitet og negativ kursudvikling ved selv få salgsordre.
Lavt prisfastsat
Den primære kortsigtede grund til at investere i InterMail er at aktien ved kurs i niveauet DKK 12 (markedsværdi på DKK 40-45 mio.) er lavt prisfastsat. Kurstriggers er derfor forhold, der styrker forventningerne til primært indtjeningsvækst og sekundært omsætningsvækst.
InterMail har en høj bogført rentebærende gæld (DKK 96 mio. i 2020/21) hvorfor aktien på EV/EBITDA ikke fremstår lavt prisfastsat. DKKK 59 mio. af den rentebærende gæld stammer fra selskabets sale and lease back af hovedsædet. Korrigeret herfor handler aktien også lavt på EV/EBITDA.
Langsigtet generering af aktionærværdi
Den langsigtede investeringscase er baseret på, at InterMail formår mindst at fordoble omsætningen med samtidigt fokus på at skabe aktienærværdier.
InterMail har været i en langvarig transition fra en ren papirbaseret virksomhed til en full service kommunikationsvirksomhed. Nedbringing af den papirbaserede virksomhed, herunder f.eks. konvolutter, der er blevet frasolgt, har medført en faldende omsætning og et pres på nettoindtjeningen. Selskabet synes nu at være på vej mod vækst i både omsætning og indtjening, og dermed mod målsætningen om en omsætning i 2022/23 på DKK 200 mio. (vækst på ca. 90% i forhold til 2020/21).
Selskabets bankengagement medfører, at en væsentlig del af cash flowet anvendes til nedbringelse af engagementet – i stedet for vækstgenerende aktiviteter. En forbedring at InterMails kapitalstruktur og -beredskab, vil derfor kunne medføre at cash flowet anvendes til at skabe aktionærværdi.
Interview med Anders Ertmann 24.06.22

Selskabet og deres netop offentliggjorte halvårsregnskab 3.maj 22
Selskabsmeddelelse nr. 7-2021/222. juni 2022 […] Læs mere
Bestyrelsen for InterMail A/S, CVR-nr. 42 57 81 18, ("Selskabet") indkalder herved til ekstraordinær generalforsamling, der afholdes […] Læs mere
Selskabsmeddelelse nr. 4-2021/22 […] Læs mere
torsdag den 2. december 2021, kl. 17.00på Stamholmen 70, 2650 Hvidovre […] Læs mere
Selskabsmeddelelse nr. 2-2021/2210. november 2021 […] Læs mere
Selskabsmeddelelse nr. 1-2021/2210. november 2021 […] Læs mere
Selskabsmeddelelse nr. 5-2020/21 11.maj 2021 […] Læs mere
Bestyrelsen for InterMail A/S, CVR-nr. 42 57 81 18, ("Selskabet") indkalder herved til ordinær generalforsamling, der afholdes […] Læs mere

Fortsat vækst i vente – se vores CEO interview her
InterMail er en datadrevet kommunikationsvirksomhed, som hjælper sine kunder med at skabe flere leads, mere salg og gøre kunderne loyale, således at kundernes livstidsværdi øges.

InterMail gør klar til at fortsætte vækstrejsen
InterMail afholdte i går ekstraordinær generalforsamling, hvor forslaget til bemyndigelse til selskabets bestyrelse til at udstede tegningsoptioner blev godkendt. Dette er positivt, da det giver

Det blev… en kurstrigger event
InterMails [IMAIL: Kurs 14,70] halvårsrapport, der blev offentliggjort i går, blev til det kurstrigger event, som vi havde sandsynliggjort i vores indlæg fra den 25.

Ugens potentielle kurstrigger!
Kursen på InterMail [IMAIL: Kurs 12,10] har været jævnt stigende siden kurs 6,3, og således fra en markedsværdi på kun DKK 23 mio. til DKK
Forside > Investeringscases > InterMail