Fortsat høj vækst i antallet af månedlige aktive brugere i december 2021

Den afrikanske musiktjeneste Mdundo.com, som er børsnoteret på Nasdaq First North Growth Markets i København, har offentliggjort nye brugertal for december 2021. Tjenesten runder 13 millioner månedlige aktive brugere (MAU), hvilket afspejler en vækst på over 8 millioner månedlige aktive brugere siden selskabet blev børsnoteret i september 2020. Selskabet er således godt på vej til at indfri sin målsætning om at nå 18 mio. månedlige aktive brugere i 2022.

MAU siger noget om produktet er relevant og viser, i hvilken udstrækning produktet bliver brugt. MAU anvendes også af de øvrige musiktjenester, og vækst i MAU’er indikerer således, at selskabet har tilfredse brugere. Mdundo har fra børsnoteringen i august 2020 til oktober 2021 haft en vækst på over 100% i antallet af brugere til over 13 mio. månedlige aktive brugere (MAU) med en målsætning (siden børsnoteringen i august 2020) om at nå 18 mio. i juni 2022. Værdien pr. bruger i Afrika er dog lavere end for markederne i den vestlige verden, hvilket skyldes, at det afrikanske marked er anderledes. Sammenlignes Mdundo derimod med lignende tjenester i Asien, giver det et mere retvisende benchmark for værdien pr. bruger, som er på ca. USD 10.

Mdundo.com A/S har siden selskabets IPO i september 2020 haft en klar ambition om at øge markedsandelen i de stærkt befolkede afrikanske lande, Nigeria og Ghana, og oplyser, at Nigeria nu er tjenestens største marked med en månedlig aktiv brugerbase på 2,9 mio. i december, hvilket er en fordobling over de seneste 18 måneder.

Læs mere her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/mdundocom-nar-133-mio-manedlige-aktive-brugere-taet-pa-tredoblet-siden-ipoen-pa-first-north-i-juni-2020?publisherId=13560034&releaseId=13640143

Antallet af aktive brugere er væsentlig for investeringscasen

Mdundos forretningsmodel består primært af indtægter fra reklamer og sekundært fra betalinger fra abonnementer, som opkræves via teleselskaber. Modellen er således lig f.eks. Spotify og asiatiske streamingtjenesters forretningsmodel, hvor brugeren enten er reklamefinansieret via audio-reklamer eller betaler et løbende abonnement. Væsentlige faktorer for Mdundos investeringscase er derfor antallet af brugere, salg af reklamer samt betalende abonnenter (primært via aftaler med teleselskaber).  Læs mere om investeringscasen på https://kapitalpartner.dk/mdundo/

Vi havde fornyeligt CEO Martin Martin Møller Nielsen fra Mdundo til at tage os igennem investeringscasen og give sit bud på, hvorfor man skal investere i Mdundo. Se eller gense interviewet her: https://www.youtube.com/watch?v=RgI1yUSPPSk

Næste event er halvårsregnskabet for 2021/2022 den 7. februar 2022

Disclaimer

Mdundo Investeringscase

Ønsker du at modtage et af vores nyhedsbreve? Udfyld venligst formularen nedenunder.

  • Investeringscases – Nyhedsbreve med top aktuelle investeringscases fra de nordiske vækstbørser og life science sektoren, og ugentlige markedsopdateringer..
  • Børsnoteringer – Opdateringer på nye og igangværende børsnoteringer i Skandinavien samt resultaterne af dem. (Nyhedsbrev fra Nyemission.dk)   
  • Nyheder – Nyheder fra og om Kapital Partner, herunder indsigt om kapitalmarkederne og børsnoteringer samt invitation til investormøder og- arrangementer.
  • Danish Biotech Weekly – Ugentlig opdatering med nyheder og kursudvikling for alle danske, børsnoterede selskaber uanset hvilket land eller børs de er noteret

*Hvis du ønsker information om vores kommende investeringsforening med fokus på de nordiske vækstbørser, herunder mulighed for at investere, så tilmeld dig nyhedsbrevet Nyheder.




Investornetværk:

Ønsker du at være en del af Kapital Partners investornetværk, hvor du får adgang til investeringer i selskaber og emissioner, samt indbydelse til investorrettede arrangementer
udfyld venligst formularen her.

Se Casen her

Mdundo Investeringscase

Quick Take: Webinar med CEO Nielsen Nielsen - MDUNDO 08.02.23

Afspil video

Sensete om Mdundo

Del indlægget på sociale media eller på email. 

LinkedIn
Facebook
Twitter
Email