Når den afrikanske musiktjeneste Mdundo tirsdag den 3. maj 2022 kommer med sin kvartalsmeddelelse for Q3’2021/2022 vil vi udover guidance have fokus på væksten i månedlige aktive brugere (MAU). Selskabet havde i december 2021 13,3 millioner MAU i Afrika. Vi vurderer derfor, at Mdundo er godt på vej til at indfri målsætningen om at nå 18 mio. månedlige aktive brugere i juni 2022.
MAU siger noget om produktet er relevant og viser, i hvilken udstrækning produktet bliver brugt. MAU anvendes også af de øvrige musiktjenester, og vækst i MAU’er indikerer således, at selskabet har tilfredse brugere. Det er derfor en væsentlig del kurstrigger som en afgørende del af vores investeringscase her
For regnskabet året 2021/22 guider Mdundo på en omsætning på DKK 9-10 millioner, hvilket indikerer en acceleration i væksten i H2’2021/22. Det skal drives at øgede kommercielle aktiviteter, voksende salgsorganisation i Tanzania og Nigeria, ny partner inden for annoncenetværkssalg og vækst i omsætningen fra teleselskabs-abonnenter. Men hensyn til EBITDA for 2021/22 forventes fortsat en resultat på minus DKK 10 – 11 millioner, som et resultat af fortsat aggressiv investering i brugervækst og geografisk ekspansion.
Webinar med CEO onsdag den 4/5 kl. 15.00
Tilmeld dig vores webinar her, hvor vi sammen med CEO Martin Nielsen dykker dybere ned i regnskabstallene og kigger nærmere på væksten i MAU.
Se også:
Mdundo har en lav værdiansættelse i forhold til Peers
Mdundo leverer med sit halvårsresultat igen på afgørende kurstrigger
Forsat høj vækst i antallet af månedlige bruger i december 2021
Mdundo aktiekursudvikling
