Mdundo.com A/S går på børsen for at blive Afrikas svar på Spotify
”Vi vokser fra 5 mio. brugere nu til næsten det dobbelte i 2021 med en mission om inden for få år at være den primære panafrikanske musiktjeneste. ” – Martin Nielsen, CEO
En musiktjeneste specifik til det afrikanske marked
Mdundo er en online musiktjeneste i lighed med f.eks. Spotify, men udviklet med fokus på det afrikanske marked og de mere end en milliard indbyggere i landene syd for Sahara. I lighed med forholdene i Vesten distribueres musik digitalt, men digitale musiktjenester står først nu til et gennembrud, og Mdundo er en væsentlig faktor i den udvikling.
Kæmpe vækstpotentiale
Både antallet af aktive brugere og omsætningen forventes at fortsætte væksten de kommende år. Mdundo har det seneste år haft en brugertilvækst på over 100%. Med kapital fra børsnoteringen forventes denne vækst accelereret således, at antallet af brugere stiger fra de nuværende 5 mio. til ca. 8,5-9,9 mio. i 2021 og ca. 18 mio. i 2022.
Børsværdien er lagt under peers
Mdundos værdi på 62 mio. kr. er baseret på en værdi pr. aktiv bruger på 2 US dollar. Børsnoterede musiktjenester, som Spotify, samt musiktjenester, der er blevet købt, ligger værdien pr. bruger i niveauet 10-110 kr.
Denne orientering er ikke en opfordring til at købe værdipapirer udstedt af Mdundo, og orienteringen er heller ikke et prospekt. Enhver beslutning om at købe eller tegne værdipapirer skal udelukkende træffes på grundlag af de oplysninger, der er indeholdt i den virksomhedsbeskrivelse, Mdundo offentliggjorde den 17. august 2020, herunder eventuelle ændringer eller tillæg.
KAPITAL PARTNER er Certified Adviser for Mdundo og finansiel rådgiver i forbindelse med udbuddet af aktier og noteringen på Nasdaq First North Denmark.